HETI TIPP!

Mostanában elmaradtam a posztolással, mert beszippantott az iskola és a leaadandók megírása. Egyre többet lehet hallani az "egész életen át tartó tanulásról" (lifelong learning), és akár saját motivációnk visz rá bennünket, akár a szakmánk, munkahelyünk elvárása a továbbképzés, sokan felnőtt fejjel újra és újra az iskolapadban találjuk magunkat. Munka és család mellett a tanulás másfajta szervezést igényel. 
Mi az ami segíthet összehangolni életünk különböző területeit, hogy a végén ne teljes idegkimerüléssel essünk össze a cél előtt?

1. Írj napi/heti teendőlistát - ezt én rendszeresen úgy intézem, hogy a reggeli kávém mellett felírom magamnak a jegyzetfüzetembe a napi teendőimet, hogy miket kell aznapra elintéznem. Szuper érzés, amikor a feladatok teljesítése során azt tapasztalom, hogy sikeresen elvégeztem a saját magamnak kitűzött célokat.
2. Szánj időt a megvalósításra - a naptáramban idősávokat alakítottam ki különböző színekkel, amelyek a kötelező időkeretes munkát, a találkozókat, az utazásra szánt időt, az étkezéseket, az elintézni valókat (emailek olvasása, megválaszolása) jelzik. Fontos tapasztalat, hogy a lényegtelennek tűnő dolgokra is szánjak időt, ilyen pl.: az utazás, a mosogatás (!) vagy az emailek olvasása, hiszen ezek is hihetetlenül időrablóak tudnak lenni.
3. Rangsorolj - lehet, hogy nagyon sok feladat tornyosul elém, de amit megtanultam, azok között is vannak olyanok, amelyek fontosabbak a többinél. A rangsorolás kialakításánál mindenkinek a saját szempontjait érdemes figyelembe venni. Nekem például fontos a számlák időben való befizetése, ezért az kiemelt helyet kap a teendők között.
4. Ne tervezd túl magad - ha lehetetlen napi beosztást csinálok, akkor egyértelmű, hogy nem fogom tudni teljesíteni, és az az élményem marad, hogy sikertelen voltam. Ezért igyekszem úgy alakítani a napi programjaimat, hogy teljesíthetőek legyenek, még akkor is, ha bizonyos kevésbé fontos dolgok a következő napokra csúsznak.
5. Delegálj - én abszolút szeretem magam elvégezni a dolgokat, de megtanultam, hogy ha lehet, és van kire, akkor meg lehet bízni másokat feladatok elvégzésével.